سرتیتر خبرها:
شنبه 31 خرداد 1404
مشروح خبر
تاریخ انتشار : 1397/5/7 ساعت: 4:16 | کد مطلب: 6344 چاپ مطلب
فخرالدینی در نشست خبری «شبی با فخر موسیقی ایران»:
اجرای آثار نوستالژی رسم کل دنیاست/ توصیه به مسؤولان خانه موسیقی و منتقدانش

فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر «شبی با فخر موسیقی ایران» گفت: اجرای آثار نوستالژی در همه جای دنیا رسم است. کشورهای مهم دنیا به داشته‌های‌شان افتخار می‌کنند و بارها و بارها آثار مهمِ آهنگسازان مهم‌شان را تکرار می‌کنند.

به گزارش هفت هنر، نشست خبری کنسرت «شبی با فخر موسیقی ایران»، ظهر امروز ششم مرداد ۹۷ در تالار وحدت برگزار شد. در این برنامه فرهاد فخرالدینی، مجتبی عسگری، وحید تاج، شهلا میلانی و سوسن تقی‌پور به اتفاق جمعی از اهالی رسانه حضور داشتند.

اجرای آثار نوستالژی در همه جای دنیا رسم است

فرهاد فخرالدینی در ابتدای این نشست اظهار داشت: همیشه سعی کرده‌ام که دانسته‌هایم را به جوانان منتقل کنم؛ چه زمانی که نوازنده بودم، چه زمانی که در ارکستر رادیو ملی ایران بودم و چه بعدها. اکنون هم در کنار نوازندگان جوانی هستم که مانند فرزندان خودم هستند. شهرام توکلی و علی اکبر قربانی با تلاش بسیارشان، ارکستری تشکیل داده‌اند که نوازندگان خوبی دارد. وقتی تلاش این دو عزیز را دیدم، دریافتم که تلاش‌هایم در این سال‌ها بی نتیجه نمانده است. من هم می‌خواهم تجربه‌ها و دانسته‌هایم را در اختیار نوازندگان این ارکستر قرار دهم.

وی افزود: در این کنسرت وحید تاج و مجتی عسگری در کنار ما هستند که هر دوی آنها از خوانندگان جوان و با استعداد موسیقی ایران هستند و به طور حتم آینده درخشانی برایشان متصورم.

فخرالدینی در جواب به سوال خبرنگاری که چرا بسیاری از کارهای تکراری را اجرا می‌کنید و نیز چرا ساختار ارکستر و آهنگ‌ها دچار تکرار شده است، افزود: اجرای آثار نوستالژی در همه جای دنیا رسم است. کشورهای مهم دنیا به داشته‌هایشان افتخار می‌کنند و بارها و بارها آثار مهمِ آهنگسازان مهمشان را تکرار می‌کنند. ما هنوز شعر سعدی و شعر حافظ را می‌خوانیم. نباید در را بست و کارهای خوب همیشه باید اجرا شوند. این آثار برای جوانان تازگی دارند و برایشان بسیار جذاب است.

وی افزود: در کنار آثار قدیمی باید آثار دیگری هم اجرا شوند. در عین حال تولید آثار جدید کار بسیار دشواری است. گاهی دوسال طول می‌کشد که دستمزد نُت نویسی، آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی پرداخت شود. تولید اثر برای ارکسترها بسیار دشوار است. اکنون زمانِ تکنیک و پیشرفت است. باید در حال حرکت باشیم و در عین حال به بازسازی قطعه‌های گذشته بپردازیم.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران نوجوانی خود گفت: روزی از خیابان لاله‌زار رد می‌شدم، آن زمان 16 ساله بودم. در آن زمان مرسوم بود که هم تصنیف‌های روز را می‌خواندند و هم کتاب می‌فروختند. آن زمان دو کتاب خریدم، یکی از این کتاب‌ها نُتِ قطعه «حالا چرا» بود. بعدها این قطعه را برای ارکستر تنظیم کردم و در نهایت هم با صدای علیرضا قربانی خوانده شد.

منبع:خبرگزاری فارس

دیدگاه شما
نام شما
پست الکترونیکی
صفحه خانگی
نظر شما



حروف تصویر