سرتیتر خبرها:
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
مشروح خبر
تاریخ انتشار : 1400/5/19 ساعت: 7:49 | کد مطلب: 12761 چاپ مطلب
برگزاری کارگاه شعر و نوحه عاشورایی با حضور حاج مجتبی روشن‌روان، مرتضی حیدری آل‌کثیر و حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی

کارگاه شعر و نوحه عاشورایی با حضور حاج مجتبی روشن‌روان، مرتضی حیدری آل‌کثیر و حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی به همت دبیرخان جشنواره های حبیب حرم و شعر اشراق حوزه علمیه قم در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان و چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم، کارگاه شعر و نوحه عاشورایی با حضور حاج مجتبی روشن‌روان، مرتضی حیدری آل‌کثیر و حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی به همت دبیرخان جشنواره های حبیب حرم و شعر اشراق  حوزه علمیه قم در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.
مجری‌کارشناس این برنامه، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی در ابتدای برنامه ضمن خیر مقدم به میهمانان و شعرای حاضر در کارگاه از اساتید شعر مقاومت و هیات از مرتضی حیدری آل‌کثیر و مجتبی روشن روان پیرامون فرم و محتوای نوحه و عزاداری دعوت بعمل آورد و در این بین گریزهایی هم به اشعار بزرگان شعر فارسی زد و از آن‌ها به عنوان مثال استفاده کرد.
پس از مرتضی حیدری آل‌کثیر، حاج مجتبی روشن‌روان گفت:«ما اگر بخواهیم خیلی ارفاق بدهیم باید بگوییم عزاداری‌های ما تا زمینه است! یعنی از زمینه به بعد تبدیل به مجلس عروسی می‌شود.»
لازم به ذکر است که این برنامه در آستانه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، به همت چهارمین جشنواره سراسری حبیب حرم و پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) برگزار شد. در روزهای آتی گزارش تفصیلی برنامه منتشر خواهد شد.





/پایگاه خبری تحلیلی هفت هنر/


برچسب ها: گارگاه شعر و نوحه عاشورایی   هفت هنر   سازمان بسیج هنرمندان  
دیدگاه شما
نام شما
پست الکترونیکی
صفحه خانگی
نظر شما



حروف تصویر